Welkom op de blog van Diane van Rangen

Als student van de Academie voor Hoger Kunst en Cultuur Onderwijs (AHKCO) in Suriname moest ik voor het vak internetjournalistiek een weblog aanmaken. Dit hier is het resultaat van een kleine moeite.

Ik beschrijf zoveel als mogelijk de zaken die ik dagelijks meemaak en tegenkom. Deze kunnen variƫren van dingen die in en rondom mijn huis gebeuren, maar kunnen ook zaken zijn die ik op straat tegenkom.

Ik wens u veel leesplezier en laat a.u.b. een reactie achter voordat u de blog verlaat.

Diane

donderdag 6 mei 2010

Kaaiman gevangen

Manlief heeft gisteren een kaaiman gevangen. Of zullen we er maar een kaaimannetje van maken? Kaaimannetje, omdat het maar net 40 centimeters lang was.

Liep hij op het erf van zijn moeder naast ons die momenteel een beetje onbewoond oogt en ziet hij ineens wat rennen. Hij denkt in eerste instantie dat het een sapakara is (een hagedissoort) en als hij beter kijkt en ziet wat het is, rent hij erachteraan met die lange benen van hem. Wanneer hij het heeft gevangen en naar huis brengt, beginnen vrouwlief en de dochter die op bezoek is meteen foto's te schieten.

Komt er net een telefoon voor dochter. Blijkt het haar manlief te zijn. Zij: "mijn vader heeft een kaaiman gevangen. Een hele grote, je moet het komen zien. Mijn moeder gaat sate's maken". Valt te begrijpen dat schoonzoon meteen wilt komen kijken. Want sate's, dat hoeft hij geen twee keer te horen en vooral geen kaaiman sate's.

Manlief van mij moet dan komen eten en zet het "kaaimannetje" in een emmer met water, want hij zegt dat het beest droog is en water nodig heeft. Als hij na het eten besluit naar het beest te kijken, is hij spoorloos. Nergens "kaaimannetje" te zien. Schoonzoon die uit nieuwsgierigheid is gekomen om de twee meter lange kaaiman te zien, heeft dat dus gedaan voor niets. Dus maar de foto's bewonderen.

Dit is dus het beroemde "kaaimannetje"

1 opmerking:

  1. Het was vast een zoutwater croc! Lust geen kraanwater toch!

    BeantwoordenVerwijderen

Powered By Blogger